Ibas har delat in räddningsarbetet i 4 steg

Steg för Steg – vad händer under en dataräddning?

Alla datarekonstruktioner är unika. I vår Freeval-tjänst görs en felsökning för att hitta problemet och omfånget av skadan. Varje fall skiljer sig därför med hänsyn till typen av lagringsmedia, filtyp, operativsystem och tidsåtgång för arbetet.

 

icon

Gratis råd

  • Vårt kundcenter är öppet 24/7 om du behöver hjälp. Ring 018 84 36 203 vid krissituationer
  • Vårt kundcenter ställer frågor gällande hur skadan uppstått, vilken slags lagringsmedia det gäller och vilken typ av data som förlorats. Givetvis finns möjligheten till att beställa upphämtning av lagringsenheten snarast möjligt.
  • Om du vill beställa upphämtning omgående  kan detta göras via vår hemsida.

icon

Gratis felsökning

  • Vi garanterar dig svar inom 4 timmar.
  • Felsökningen identifierar typen av problem och skadans art.
  • Genomgången avgör vilket förslag vi kan erbjuda dig. Baserat på detta bestämmer du hur snabbt du önskar att få arbetet gjort.
  • Du får ett erbjudande på själva dataräddningen

icon

Data- rekonstruktion

  • Efter att du mottagit offerten kan du bestämma om du önskar beställa dataräddningen.
  • Arbetet påbörjas efter att offerten accepterats.
  • Om du har ett fysiskt fel och behöver reservdelar har vi vanligtvis det i lager. Om inte, använder vi oss av vårt världsomspännande reservdelslager. Alla reservdelar är givetvis inkluderade i offerten.
  • Du väljer servicenivån som passar dig efter att undersökningen är slutförd.

icon

Leverans till kunden

  • Rekonstruerade data levereras på en ny extern hårddisk.
  • Rekonstruerade data kan krypteras.
  • Ring gärna vårt kundcenter om du har frågor angående leveransen av din nya hårddisk.

Hur snabbt kan jag få tillbaks mina data?

Du väljer själv den servicenivå som passar dig när felsökningen är klar.

Standard

7 arbetsdagar

Express

3 dagar

Emergency

24/7

Få inte panik, stäng av datorn! Ring för gratis rådgivning!

018 84 36 203

Lösningar

icon

In-Lab

Det bästa alternativet för rekonstruktion av data från alla typer av enheter, oavsett vad som orsakat dataförlusten.

Klickande, tickande och skrapande ljud från en hårddisk är tydliga tecken på fysiska skador inuti disken.  Om du dessutom har sett onormala blåskärmar och fått sämre responstid, kan enhetens läs- och skrivhuvuden vara defekta eller på god väg att gå sönder.

icon

Remote Data Recovery (RDR)

Remote Data Recovery (RDR) är vår snabbaste tjänst för att rädda data, samtidigt som den är väldigt säker. Själva återställningen utförs över en krypterad internetanslutning som använder ett proprietärt protokoll.

icon

Onsite

Onsite service rekommenderas då lagringsmedia inte kan transporteras till Ibas på grund av komplexa lagringslösningar eller sekretess. Dataräddning sker normalt inom 24 timmar från att Ibas tekniker ankommit.

icon

Speciallösningar

Vi kan anpassa en lösning till just era behov och er situation. Vår utvecklingsavdelning samarbetar med er IT avdelning och gör den specialanpassning som krävs för att rädda data i er miljö och anpassat till det problem ni har i era lagringssystem.

icon

Rädda dina data nu!

Kontakta våra experter omgående.

Dataräddning från Ibas Ontrack passar alla - från de största företagen och myndigheterna till privatpersoner som har förlorat digitala foton.

018 84 36 203Beställ felsökningKontakta mig